الجمعة، 26 نوفمبر، 2010

حزبنى يا ........

      ابدعات عباسية 
  فى فنون الكومديا الانتخابية

                                              أيها الناس




                             من اجل مصر المفروسة
                        ومن اجل ما فى جيوبكم جميعاُ

                                  استرشحت نفسى

                           لاانال مافى محافظكم الثمينة

                                         اذاُ

                                 صوتو يرحمكم الله


                    
                                   انتخبو عباس
                                        رمز
                                      الافلاس 


                                     انتخبونى
                                      تعرفونى


                                     انتخبونى
                                      تجدونى


                                   يا تنتخبونى
                                        يا
                                    تنتخبونى


                                 الحزب رشحنى
                            ومحدش هيقدر يسوحنى


                                  اولاد الناس
                                ينتخبو عباس
                                          حديث ظريف



                                    لو لم اكون مصرى
                           لودت ان اكون عباسى 
                                              المنافقين القدماء






                                    كُن بلاص
                                 وانتخب عباس


                               اذا انتخبتم عباس
                       فاستعدو اذاُ لخلع ال....تيييييت

              

هناك 43 تعليقًا:

Dr/ walaa salah يقول...

هههههههههه صورة الانتخابات دي يا عباس

بس بصراحه دعايه رووعه

(عباس فى الطريق الى البارلومان)

واضح وقريب يا عباس متخافش هههههههه

Haytham Alsayes يقول...

يارب الناس انصر عبدك عباس
ههههههههه
دي بقي تكتبها علي اليفت اشمعني انتا
الكل بيكتب ايات واحاديث علي اليفط

دي هتبقي مسخرة يوم الاحد

خواطري مع الحياة يقول...

عباااااااااااااس عبااااااااااااس
هوهو
هههههههههههههههه
اهو بشجعك
بجد ضحكتني
عجبتني
كون بلاص
وانتخبوا عباس
روعة
ههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههه
ههههههههههه
تقبل مروري
سلامي ليك اخي.

سندباد يقول...

ياصديقي لا تستغرب فانت في بلد الغرائب ياراجل في حد يحتل بلده اكتر من 30 سنة بجد النظام الحاكم محتل مصر لاكتر من 30 سنة
المهم ربنا يسهل ونشوفك تحت القبة قريب بس بعيد عن الحزب الحاكم

شيرين سامي يقول...

تُحفه بجد هم يضحك و هم يبكي
بس انت ضحكتني أوييييييي

sal يقول...

يا رب النصر لعباس

sal يقول...

مستعدين يا باشا
هههههههه

دعايى انتخابية متكلفة

تحياتى

سواح في ملك الله- يقول...

ايه يابن فرناس /خلاص نويت تخش مجلس النهب
حلوه

هبة فاروق يقول...

معاك يا عبس ونؤيدك بشدة هههههههههههه

همسات وبحــ الحياه ــر يقول...

هههههههههههههههه
سعدت جدا بزيارتك للقصه
وهكون اسعد بزيارتك لدموع القمر :)
وهستنى تعليق حضرتك على القصه بصراحه ^_^
تحياااااتى

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

المشرحة مش ناقصة قتلة

وبعدين ده برنامج انتخابي وحش اوي

فين الدعايا ..احنا عندنا مرشح عامل حفلة لمحمد فؤاد النهارده عشان ننتخبه بكره ^_^

محتاج تنقذ الموقف بحفلة لطنط هيفاء

ربنا يرحمنا برحمته
وشكرا لمرورك الجميل عندي

eng_semsem يقول...

طول ما الحزب وراك ما تقلقش واسرق براحتك وانهب كمان بس لو سابك هتروح في خبر كان
تقبل ترشيحي وصوتي

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

السلام عليكم

هههههههههههههههه
حلوه يا رايق
كلهم بيقولوا كده فى سرهم
.
.
.
ودى وإحترامى :)

الغاردينيا يقول...

انا هرشحك على طووول *_*

عدل هنا بس

ابداعات عباسية

فى فنون الكوميديا الانتخابية

ضحكتني صورة الهيكل هههههه

تحية

جايدا العزيزي يقول...

ههههههههههههه

مش كفايه اللى احنا فيه

احنا هنفضل لحد امته شعب مغفل

ههههههههههههههههههه

مش كفايه عبيط ومسالم

لا بس ملعوبه وفى الجون

ههههههههههههههه

حتى زجلك دمه خفيف ولطيف

الطف يالطيف

لو نجحت خدنى جنبك

ههههههههههههه

يسلم قلمك الساخر وافكارك الرائعه

تحياتى

محمود(باحث عن حب) يقول...

انا خلاص
هنتخبك
رغم ان عمركفوق ال83سنه
وحزبك
خلاص المفروض يدخل التكهين
بس اللى نعرفه احسن من اللى منعرفهوش

Tears يقول...

ما عندناش انتخابات و لا عمر كان عندنا

كلها تمثيلية و نصب

karmen يقول...

هههههههههههههههههههههههههههههه
وبينجح برضه ماتعرفش ازاي^_^
بوست روعة تسلم ايدك

عباس ابن فرناس يقول...

د/ولاء
هههه
ربنا يبشرك بالخير يادكتورة
تحياتى

عباس ابن فرناس يقول...

هيثم السايس
بيكتبو ايات واحديث واغانى
وشوية تانى ويدعو انهم انبياء
وبينزل عليهم وحى كمان
وعجبى

عباس ابن فرناس يقول...

خواطى مع الحياة
تشيعك لوحده كفاية هههه
تحياتى

عباس ابن فرناس يقول...

سندباد
ومين قالك ياصديقى
اننى مندهش
تقدر تقول اننى
موشمئز
قرفان
حاسس بغثيان
وكدا يعنى
وبعدين ياعزيزى باين عليك مش شاطر فى الحساب
النظام راكب بقاله 58 سنة من انقلاب يوليو يعنى
تحياتى

عباس ابن فرناس يقول...

شرين سامى

بس تضحك بطعم الحزن صح
تحياتى

عباس ابن فرناس يقول...

سال

لو قعدت تحت القبة

هدلعك ههههه

عباس ابن فرناس يقول...

سواح

المثل بيقول ان بيتكم خرب الحق خدلك منه طوبة

وانا بينى وبينك محبش اضيع فرصة
تحياتى

عباس ابن فرناس يقول...

هبة فاروق
اذاُ تحيا مصر هههه

عباس ابن فرناس يقول...

همسات

وانا سعدت طبعاُ بزيارتك
وهزورك بستمرار طبعاُ

عباس ابن فرناس يقول...

طالبة "شطورة"

انا بينى وبينك مربط مع بعرور

المرشح بتاعكم باين عليه
راسم على تقيل قوووووى
ربنا يستر

عباس ابن فرناس يقول...

اسامة نصر

الحزب رشحنى
ومحدش هيعرف يسوحنى
وحزبنى يا اسامة
تحياتى

عباس ابن فرناس يقول...

اقدم عاصمة

تب اعمل ايه ياعم احمد

مش احسن ما اطق !

عباس ابن فرناس يقول...

الغاردينيا

وعندك حرف غلط وصلحو
على حساب الغاردينيا طبعا

الهيكل الخالق الناطق انا على فكرة ههههه

عباس ابن فرناس يقول...

جايدا العزيزى

اترشحى انتى بس وملكيش دعوة

وكلو من خير الحزب

عباس ابن فرناس يقول...

محمود

83 حصوة فى عين اللى ما يصلى على النبى هههههه

عباس ابن فرناس يقول...

تريز

تمثلية بس من تلاتين جزء
من ايام الابيض والاسود
وقريب هتخش موسوعة جينس

عباس ابن فرناس يقول...

كارمن
ازى ياترى
اهو ده اللى جرى
وانا
انا معرفشى
معرفشى انا !

همسات وبحــ الحياه ــر يقول...

علفكرة يااستاذ عباس دى اول مرة اكتب بالطريقه العامية حبيت اغير طريقه كتابتى واجرب انا طبيعيا بكتب عربى انا فعلا بحلم انها تكون سيناريو وتتعلم مسلسل ^_^
تانى جاحة الحمد لله ودا فضل من ربنا انه ادانى الموهبه دى
فى كتاباتى اللى قبل كدا كنت بركز على شخصية او اتنين واكتب عليهم واسرد ودا كان سهل عليا اكتر طبعا
انا عارفه ان القصه خيوطها كتييييير وان شاء الله لما اخلصها افصصها لتلت قصص ^_^ هى غلطة ومش هتتكرر تانى هههههههههه بس هى الفكرة ان كان ليا اهداف هطلع بيها من القصه فكل شخصية او اتنين بيسعوا لتحقيق هدف
سعدت بتعليقك واكيد هستنى باقى القصه
واكتر حاجة اسعدتنى ان حضرتك سهرت عليها واعطيتها اهتماماك دا فى حد ذاته يخلينى فى قمة السعاده ان القصه نالت اعجابك
تحياتى

عباس ابن فرناس يقول...

على فكرة برضو كلمة لغة ماكنتش اقصد بيها انها تكون فصحة او عامية مش ده المهم !
الغة الادبية ليس شرط ان تكون عامية اوفصحة
نجيب محفوظ مثلا استخدم العامية واستخدم الفصحة فى رواية واحدة لكن المهم ان تكون لغة مناسبة للموضوع
فكرة ان الرواية تكون سناريو فكرة جميلة بالتاكيد
لكن استخدام اسلوب السناريو فى الرواية هيكون فى غير مصلحة الرواية

اسامة انور عكاشة مثلا كتب السناريو كذلك كتب القصة
لكن طبعا اسامة فى السيناريو والحوار غير اسامة فى القصة وهكذا
وتحياتى

أم هريرة (lolocat) يقول...

السلام عليكم ورحمة الله

واضح ان الانتخابات عندك بسيطة اوى اوى والبرنامج بتاعك جميل جدا هههههه
والله لو رشحت نفسك اكون اول اللى ينتخبوك بس عايزين وعد انك تغير كل الوزارة ههههه

تخياتى لك

Samoura يقول...

هههههههه
جميل جدا يا عباس

أخدت نظرة سريعة علي مدونتك
وبجد افكارك وأسلوبك الساخر تحفه

أسمحلي أتابع مدونتك ..
هكون مبسوط جدا..لأني بعشق
الاسلوب الساخر ده

كنت هرشحك بس انا جيت بعد
الانتخابات ما خلصت يالا
المرة الجاية بئي ^ _ ^

تحياتي يا عباس

عباس ابن فرناس يقول...

أم هريرة
وعيكم السلام ورحمة الله وبركاته
اغير الوزارة !
يعنى حضرتك بتحطى العقدة فى المنشار هههه
اسعدتنى الزيارة
تحياتى

عباس ابن فرناس يقول...

سموره
يشرفنى طبعاً
انك تتابع مدونتى
وان كان على الترشيح
فالجيات اكتر من الريحات ههههه
تحياتى

reemaas يقول...

ههههههههههههههههههههه
طب ده برنامج انتخابى هاااااااااااايل
ههههههههههه
هنتخبك ياعبس

karmen يقول...

حفلة وانت معزوم تعالي خد هديتك ^_^
http://karmenhome.blogspot.com/2010/11/blog-post_7613.html