الخميس، 14 أكتوبر 2010

مش انا عملت مدونة

(سبحان الذى سخر لنا هذا وما كنا له مقرنين)
يا من فى بحار (النت) تغوصون فلا تغرقون
وعلى صفحاته تدونون ولا تهدءون
انا كل صلتى بالنت لم تتعدا الشهور
فعذرونى ثما اعذرونى
فعقلى مشتت وفكرى مفتت بفعل السكوت
عندى مخطط جاى فى الطريق
فى جوفى كلام  :  اموت لويموت  بفعل السكوت
كلامى  مهلهل ولكن ...لحين

               ...............

ملحوظة

      (انا  لكم الوقت حتى تطوفا بكل هذا العالم)
 فا انا مثلا من اول ما بصحا لغايت ما انا م وانا
قدامك يا نت (فا انا ولله الحمد شبه عاطل هذه الايام)
ومعا ذلك بيبقا عندى ستوميت حاجة عايز اوصل لها
وفى النهاية بترسى على نص حاجة او حاجة بالكتير
(فضل ونعمة احنا كنا فين وبقينا فين)

.                ...............

اصاحبى بيقولو ان انا اتجننت  (من ذمان بيقولو كدة برضه)
بس المرة دى زودوها حبتين   بس انا كمان غلطان 
علشان كل ما حد فيهم يسال علي اقول له : اسكت   مش انا عملت مدونة على النت
مش انا عملت مدونة على النت (ايه الهبل ده)
ما علينا المهم من زمان وانا كنت عارف ان ده هيحصل هيحصل
بس كنت بحاول اتجاهل النت بقدر الامكان يعنى كدة بكتاب بقصيدة جديدة تخرب الدنيا هههه
ندوة فاضية على كام امسية بيخين لحد ما وقعت فى النت والمقدر حصل وربك يستر

هناك 5 تعليقات:

الغاردينيا يقول...

هههههه مبروك على المدونه اذن و ربنا يوفقك فيها وفي كل شئون حياتك ..:)

و لاباس ان قالوا مجنون :)

الجنون فنون :)

اما مساله الحاجات التي تنوي عملها ومابتعمل منها غير القليل فمعلش ...... بكرة تعملها كلها رتب نفسك بس :)

بالمناسبة :) انت بتستعمل حرف ذ ليش ؟ مثلا قلت من
ذماااان :) ليش ؟ الصح هو من زمان ^_^

تحياتي :)

عباس ابن فرناس يقول...

لااخفيكى سرا اخوكى ضعيف املاء

الغاردينيا يقول...

هههههههههه لاباس اذن :)

ساحتفظ بالامر سر بينا ومش هقول لحد هههه

بس انت انتبه من بعد كذا وركز كويس بين ذ و ز

تحية

عباس ابن فرناس يقول...

حسنا ساعرض عليكى صفقة
علمينى (الاملاء ) وسوف اعلمك (العروض)
لحوظة
هيا (صفقة) كدة صح ؟
تحياتى

عباس ابن فرناس يقول...

الغاردينيا
الله يسترك دنيا واخرة ذى ما سترتينى قولوامين يا مدونين قولو امين ... بجد مشكلتى مع الاملا هى مشكلة يندا لها الجبين وعلى فكر بيبقا فيه جمل وموضيع عايز اكتبها بس احيانا تيجى قدامى مفردات صعبه فا بتركها تلاشيا للاخطاء الاملائي
وعلى فكرابرضو اناحاصل على مؤهل عالى ودى طبعا المصيبة
لكن مشكلتى اعتقد انها نفسية مش تعليمية
نفسية اذى بقا؟
فا دى حكاية يطول شرحها
عموما انا شكلى هقرفك
وهكون شاكر لو استحملتينى
تحياتى